Äventyr i Italien

Hej,
I skrivande stund sitter jag utanför klubbhuset i Gravedona och blir utsatt för passiv rökning.
Jag är här och seglar Open Week, som är ett kval till VM. Min motivation för segling är tyvärr inte på topp då jag är ganska trött efter nm och resan hit osv.
De två första dagarna på tävlingen seglade jag skitdåligt, men idag gick det bättre på ett sätt och sämre på ett annat.
I det första racet startade jag dåligt men seglade upp mig och gick i mål på 15e plats. När jag sedan åker upp till startfartyget ser jag att jag hade blivit diskad på grund av tjuvstart.
I andra racet startade jag bättre än vanligt, gör några slag och ligger sedan ganska bra. Jag är påväg att runda på ca topp fem, men då kom en illvillig blandning av tyskar och danskar som bestämde sig för att dom skulle förstöra för mig. De slår i lä om mig precis innan märket och tror att det skulle funka men det enda de uppnår är att vi alla fyra fastnar i varandra och blir omkörda av jag vet inte hur många. På länsen och andra kryssen seglar jag upp mig till topp tre igen men då avbryts racet.
Ungefär fem minuter efter att det har blivit avbrutet har vinden ökat med minst 15 m/s.
Jag är lite optimistisk och försöker segla in, men tillslut kom en säkerhetsbåt och sa åt mig att ta ner seglet.
Jag gjorde som jag blev tillsagd och lite senare blir jag inbogserad av några vänliga göteborgare.
För inte så länge sen åkte ambulanspersonal och en sjöräddningshelikopter härifrån, men jag tror (hoppas) inte att någon har blivit skadad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0